poniedziałek, 26 maja 2014

Orkiszowe ciasteczka z czekoladą

Dziś DZIEŃ MATKI i postanowiłam zrobić coś słodkiego :)

Ciasteczka są kruche na zewnątrz w środku natomiast miękkie.
Przepis jest lekko zmodyfikowany, ponieważ moja mama nie lubi słodkich rzeczy, więc dałam dużo mniej cukru.

Składniki:

  • 140 g  masła
  • 40 g cukru muscovado
  • jajko
  • 1/2 łyżeczki soli
  • wanilia (1 łyżeczka)
  • 160 g mąki orkiszowej (typ. 700)
  • wiórki kokosowe (4 łyżki)
  • masło sezamowe (2 łyżeczki)
  • szczypta cynamonu
  • soda 1/2 łyżeczki
  • 80 g mlecznej czekolady
Przygotowanie:
  • masło utrzeć z cukrem
  • po ok. 3 min ucierania dodać jajko, sól i wanilię 
  • mąke połączyć z sodą, masłem sezamowym i wiórkami kokosowymi i miksując masę dodać suche składniki
  • na końcu posiekać czekoladę i dodać do masy, wymieszać.
  • Masę wstawić do lodówki na 30 min.
  • Piekarnik z termoobiegiem rozgrzać do 160 stopni
  • Blachę z piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia (ja piekłam ciasteczka na 3 razy bo wszystkie się nie zmiesciły na jednej)
  • przy pomocy 2 łyżeczek nakładać na blachę porcje masy zostawiając pomiędzy nimi odstępy ok 4 cm 
  • Ciasteczka piec przez ok 15 min














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz