niedziela, 24 marca 2013

Ciasto czekoladowo-kawowe z polewą twarogowo-kawową


Jak poprawić sobie humor ? Oczywiście CZEKOLADĄ :) ! Każdy chyba uwielbia czekoladę (oczywiście gorzką).
Tak, więc dziś postanowiłam upiec czekoladowo-kawowe cisto.
Jestem uzależniona od kawy, więc wykorzystałam ją dodatkowo do ciasta :)

Składniki:

Na ciasto

  • 3/4 szklanki mąki orkiszowej razowej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki otrąb pszennych
  • 1/2 szklanki karobu
  • 2 jajka
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • 50 g czekolady (ja użyłam gorzkiej 70%)
  • jogurt naturalny (najlepiej 0% gęsty)
  • 1 łyżeczka kawy
  • 3/4 szklanki cukry (ja nie dodałam cukru)
Na krem:

  • kostka twarogu białego odtłuszczonego
  • 1 łyżeczka kawy
  • 1/3 cukru pudru
Przygotowanie:

-CIASTO-
Do miski wsypać mąkę, karob, otręby, proszek do pieczenia, sól i wymieszać.
Masło rozpuścić na patelni.
Do osobnej miski wbić jajka. Czekoladę rozpuścić w mikrofali ( 1 min) dodać do jajek tak samo, jak masło. Wymieszać dokładnie. Dodać łyżkę oleju i jogurt.
Łyżkę kawy rozpuścić we w małej ilości wrzątku i dodać do miski z jajkami.
Następnie połączyć ze sobą suche i mokre składniki i lekko wymieszać.
Całość wlać do formy i piec przez ok 25 min w 180 stopniach.

-KREM-
Wszystkie składniki dokładnie ze sobą wymiksować.
(łyżeczkę kawy rozpuścić w małej ilości wrzątku)
Jeżeli krem wyjdzie zbyt lejący można nim polać kawałek ciasta lub od razu posmarować całość.


Porcja zawiera 52 kcal :)
Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz