czwartek, 4 kwietnia 2013

Naleśniki z wanilią

Najlepsze naleśniki jakie do tej pory robiłam !


Składniki:
(mi wyszło z tego 12 p u s z y s t y c h naleśników)
  • mąka pszenna (2,5 szklanki)
  • mąka razowa (ja użyłam pszennej graham - 1 szklanka)
  • 7 jajek
  • mleko (1 szklanka)
  • woda gazowana! (żeby naleśniki były puszyste -  1,5 szklanki)
  • wanilia w proszku (pół łyżeczki)
  • fruktoza (1 łyżka)
  • olej rzepakowy (1,5 łyżki)
  • sól
Przygotowanie:
  1. Oddzielić białka od żółtek.
  2. Do żółtek dodać mleko i wodę, wymieszać.
  3. Następnie dodać obie mąki (przesiać je), wymieszać i dodać olej, wanilię i fruktozę.
  4. Do białek dodać sól i ubić na sztywno.
  5. Ubite białka dodać do reszty składników i delikatnie wymieszać.
  6. Rozgrzać patelnie i smażyć naleśniki.



Mało dietetyczny przepis, ale mój brat uwielbia tradycyjne naleśniki :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz